Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 1
DNES: 85
TÝDEN: 429
CELKEM: 126273

Aktuální počasí

Počasí dnes:

14. 12. 2017

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, přechodně až polojasno, místy přeháňky nebo déšť, četnější na severu, od 800m srážky sněhové. Denní teploty 3 až 7°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

 

Nejlepší školní film natočili v Děčíně

 

 

Tým ze Základní školy Máchovka Děčín natočil krátké video na téma kyberšikany.  A porota ho ocenila jako nejpovedenější .

Školáci ze čtrnácti základních škol Ústeckého kraje měli za úkol natočit tříminutový film, který by sloužil jako učební pomůcka i pro ostatní školy. Téma bylo libovolné, školáci při zpracování měli zúročit znalosti získané při práci v projektu  Naše virtuální škola. Ten je zaměřen na podporu mediální výuky a v jeho rámci se z žáků stali mladí reportéři, kameramani nebo fotografové.

„Videa, která se nám ze škol sešla, byla velmi povedená. Vybrat to nejlepší bylo těžké. Hodnotil se nápad, technické zpracování, přesah do výuky a mezi vrstevníky,“ přibližuje za realizační tým projektu a porotu Pavel Fekete.

Školní týmy zpracovaly témata z přírodopisu, fyziky, sportu, ale i třeba bezpečný sex nebo právě kyberšikanu. 

„Na naší škole si každá skupina zpracovala své video a nakonec jsme společně vybrali a přihlásili to nejpovedenější.  Když jsem viděl, co vytvořily dívky z 9. A, opravdu mne to příjemně překvapilo. Video je úžasně srozumitelné, mají pěkné záběry i střih. Radost mám o to větší, že má jediná zásluha na výsledku je ta, že jsem týmu dal prostor zpracovat téma  výhradně podle sebe,“ říká učitel Radek Špáta z děčínské Máchovky, pod jehož pedagogickým dohledem žáci pracovali.  Druhé místo patřilo 7. ZŠ Most a třetí skončil tým z 8. ZŠ Most.

Projekt virtuální škola vznikl za podpory Evropského sociálního fondu, rozpočtu České republiky a Ústeckého kraje. Funguje na 14 základních školách v Ústeckém kraji a je do něho zapojeno více než 200 dětí. Ty dostaly k dispozici kamery, mikrofony, foťáky a především metodické vedení, jak pracovat v mediální výuce. Práce žáků jsou zveřejňovány na jejich speciálních internetových stránkách www.nasevirtualniskola.cz. Některé z nich se už objevily také v regionálním televizním vysílání.

vítězné video je ke shlédnutí zde: skolni-televize-2/


 

Tiskové zprávy únor 2013, dle regionů

logo 

Desítky školních reportérů zaplní Ústecký kraj

Točit, fotit a psát reportáže začali v rámci projektu Naše virtuální škola. Je to projekt zaměřený na podporu mediální výuky na základních školách Ústeckého kraje.

Vyzkoušet si práci reportéra, jít do terénu s kamerou, diktafonem nebo nafotit fotopříběh. To vše teď má před sebou přes 200 školáků ze 14 základních škol.

„Důvody, proč jsme se zaměřili na oblast mediální výchovy na základních školách jsou dva. K mediální oblasti máme sami velice blízko a pak to bylo zjištění, že pro mediální výuku na základních školách chybí jednotná koncepce. V praxi to pak mnohde vypadá tak, že se mediální výchovy učí různým způsobem, tak jak kde uznají za vhodné,“ vysvětluje za realizační tým Magdaléna Jenčíková.

Do projektu se v první části zapojilo 7 základních škol z Ústeckého kraje, přičemž jsou zastoupeny všechny okresy. Ve druhé části se přidalo dalších sedm škol, které už měly určité zkušenosti a například kamery potřebné pro práci měly z jiných projektů. 

V Naší virtuální škole přitom nejde o to, aby si školáci s technikou hráli. Nejdříve se samozřejmě naučí zvládat základy práce s kamerou, střihovým softwarem nebo diktafonem. Zpracovávat ale budou témata přímo navazující na školní osnovy. Pro školní týmy je bude připravovat tzv. redakční rada, která je složena z realizačního týmu a pedagogů z jednotlivých škol. Jak žáci, tak učitelé přitom mají na pomoc i speciálně vypracované metodiky.

„ Je to výborná příležitost, jak propojit výuku s atraktivní prací s multimediální technikou. Děti se dostanou do nových situací, musí spolupracovat a to nejenom mezi sebou, ale i mezi jednotlivými zapojenými školami,“ doplňuje Radek Špáta, učitel, který má mediální výuku na starosti na Základní škole Máchovka Děčín, která je zároveň partnerskou školou projektu.

Spolupráci škol zajišťují internetové stránky www.nasevirtualniskola.cz, kam budou školáci vkládat vytvořený obsah. Vzniká tak unikátní internetové prostředí, kde budou školáci prezentovat svou práci. Realizátoři projektu přitom plánují, že by se nejpovedenější práce mohly objevit i v klasickém regionálním televizním vysílání.

Projekt, který je spolufinancován ESF a rozpočtem ČR, oficiálně potrvá do konce tohoto kalendářního roku, nicméně projektový tým věří, že aktivity budou pokračovat i v následujících letech. Projekt je přitom už teď otevřený i pro další případné zájemce. Školy, které již mají svou techniku, se mohou přihlásit a do aktivit se plynule zapojit. Stačí jen kontaktovat realizační tým.

logo

Děčín získá desítky nových reportérů! Díky ZŠ Máchovka, která je partnerskou školou projektu Naše virtuální škola.

Školáci budou v rámci projektu točit, fotit, připravovat rozhlasové a psané reportáže. Projekt je totiž zaměřen na podporu mediální výuky na základních školách Ústeckého kraje.

Vyzkoušet si práci reportéra, jít do terénu s kamerou, diktafonem nebo nafotit fotopříběh. To vše teď má před sebou přes 200 školáků ze 14 základních škol. A také školní tým ze ZŠ Máchovo náměstí v Děčíně. Škola je totiž partnerem projektu, a tak úzce spolupracuje na realizaci zcela nového výukového programu.

„ Je to výborná příležitost, jak propojit výuku s atraktivní prací s multimediální technikou. Děti se dostanou do nových situací, musí vyhledávat nové informace, formulovat témata, spolupracovat nejenom mezi sebou, ale i s dalšími školami,“ říká děčínský učitel Radek Špáta, který má mediální výuku na děčínské škole na starosti.

„ Jsme rádi, že se naše škola do tohoto projektu zapojila. Už dříve jsme se rozhodli, že zdokonalíme a zároveň zpestříme mediální výchovu na naší škole, a proto nám tento projekt přišel vhod. Věřím, že bude pro naše školáky přínosný a že je bude bavit,“ dodává ředitelka školy Alena Tomášková.

Do projektu se v první části zapojilo 7 základních škol z Ústeckého kraje, přičemž jsou zastoupeny všechny okresy. Ve druhé části se přidalo dalších sedm škol, které už měly určité zkušenosti a například kamery potřebné pro práci měly z jiných projektů. 

„Důvody, proč jsme se zaměřili na oblast mediální výchovy na základních školách, jsou dva. K mediální oblasti máme sami velice blízko a pak to bylo zjištění, že pro mediální výuku na základních školách chybí jednotná koncepce. V praxi to pak mnohde vypadá tak, že se mediální výchovy učí různým způsobem, tak jak kde uznají za vhodné,“ vysvětluje za realizační tým Magdaléna Jenčíková.

V Naší virtuální škole přitom nejde o to, aby si školáci s technikou jen hráli. Nejdříve se samozřejmě naučí zvládat základy práce s kamerou, střihovým softwarem nebo diktafonem. Zpracovávat ale budou témata přímo navazující na školní osnovy. Pro školní týmy je bude připravovat tzv. redakční rada, která je složena z realizačního týmu a pedagogů z jednotlivých škol. Jak žáci, tak učitelé přitom mají na pomoc i speciálně vypracované metodiky.

Spolupráci škol zajišťují internetové stránky www.nasevirtualniskola.cz, kam budou školáci vkládat vytvořený obsah. Vzniká tak unikátní internetové prostředí, kde budou školáci prezentovat svou práci. Realizátoři projektu přitom plánují, že by se nejpovedenější práce mohly objevit i v klasickém regionálním televizním vysílání.

Projekt, který je spolufinancován ESF a rozpočtem ČR, oficiálně potrvá do konce tohoto kalendářního roku, nicméně projektový tým věří, že aktivity budou pokračovat i v následujících letech. Projekt je přitom už teď otevřený i pro další případné zájemce. Školy, které již mají svou techniku, se mohou přihlásit a do aktivit se plynule zapojit. Stačí jen kontaktovat realizační tým.

logo

 V Ústí nad Labem vyrůstají desítky nových reportérů. Na ZŠ Vojnovičova, která je zapojena do projektu Naše virtuální škola.

 
Školáci budou v rámci projektu točit, fotit, připravovat rozhlasové a psané reportáže. Projekt je totiž zaměřen na podporu mediální výuky na základních školách Ústeckého kraje.
Vyzkoušet si práci reportéra, jít do terénu s kamerou, diktafonem nebo nafotit fotopříběh. To vše teď má před sebou přes 200 školáků ze 14 základních škol. A také školní tým ze ZŠ Vojnovičova v Ústí nad Labem. Škola je totiž zapojena do vzdělávacího projektu, v jehož rámci spolupracuje na realizaci zcela nového výukového programu.
„Na naší škole máme zkušenosti s přípravou novinových i rozhlasových článků. Školní noviny tu vydáváme několik let a zkušenosti máme i s rozhlasovým vysíláním, které si školáci připravují přímo ve škole, pod vedením paní učitelky Evy Radimské. Rozšíření výuky o další oblasti jsme proto rádi uvítali,“ říká za ZŠ Vojnovičova Lucie Marková, která má v rámci projektu na starosti textovou a literární oblast.
„ Máme za sebou první práci s kamerou a musím uznat, že právě práce s touto technikou a následné zpracování videa, je pro naše žáky velice zajímavá a atraktivní. Už první hodiny ukazují, že je tato kombinace baví. Musí shromažďovat informace, zpracovávat témata a přitom myslet i na vizuální stránku,“ dodává Andrea Štolfová, která na škole vede oblast natáčení, střihu videa a grafiky.
Do projektu se v první části zapojilo 7 základních škol z Ústeckého kraje, přičemž jsou zastoupeny všechny okresy. Ve druhé části se přidalo dalších sedm škol, které už měly určité zkušenosti a například kamery potřebné pro práci měly z jiných projektů. 
„Důvody, proč jsme se zaměřili na oblast mediální výchovy na základních školách, jsou dva. K mediální oblasti máme sami velice blízko a pak to bylo zjištění, že pro mediální výuku na základních školách chybí jednotná koncepce. V praxi to pak mnohde vypadá tak, že se mediální výchovy učí různým způsobem, tak jak kde uznají za vhodné,“ vysvětluje za realizační tým Magdaléna Jenčíková.
V Naší virtuální škole přitom nejde o to, aby si školáci s technikou jen hráli. Nejdříve se samozřejmě naučí zvládat základy práce s kamerou, střihovým softwarem nebo diktafonem. Zpracovávat ale budou témata přímo navazující na školní osnovy. Pro školní týmy je bude připravovat tzv. redakční rada, která je složena z realizačního týmu a pedagogů z jednotlivých škol. Jak žáci, tak učitelé přitom mají na pomoc i speciálně vypracované metodiky.
Spolupráci škol zajišťují internetové stránky www.nasevirtualniskola.cz, kam budou školáci vkládat vytvořený obsah. Vzniká tak unikátní internetové prostředí, kde budou školáci prezentovat svou práci. Realizátoři projektu přitom plánují, že by se nejpovedenější práce mohly objevit i v klasickém regionálním televizním vysílání.
Projekt, který je spolufinancován ESF a rozpočtem ČR, oficiálně potrvá do konce tohoto kalendářního roku, nicméně projektový tým věří, že aktivity budou pokračovat i v následujících letech. Projekt je přitom už teď otevřený i pro další případné zájemce. Školy, které již mají svou techniku, se mohou přihlásit a do aktivit se plynule zapojit. Stačí jen kontaktovat realizační tým.

 


logo

V Mostě se rodí desítky nových reportérů!

Točit, fotit a psát reportáže začali školáci hned na třech mosteckých školách v rámci projektu Naše virtuální škola. Je to projekt zaměřený na podporu mediální výuky na základních školách Ústeckého kraje.

Vyzkoušet si práci reportéra, jít do terénu s kamerou, diktafonem nebo nafotit fotopříběh. To vše teď má před sebou přes 200 školáků ze 14 základních škol. Z Mostu jsou do projektu zapojeny ZŠ Jakuba Arbesa, ZŠ Vítězslava Nezvala    a základní škola J.A. Komenského.

„ Je to výborná příležitost, jak obohatit výuku o práci s multimediální technikou, která je pro školáky velice atraktivní. Navíc jde o zdokonalení mediální výuky       i po stránce teoretické, kterou také vítáme,“ říká Michaela Sedlárová, která má projekt na starosti na základní škole Vítězslava Nezvala.

Do projektu se v první části zapojilo 7 základních škol z Ústeckého kraje, přičemž jsou zastoupeny všechny okresy. Ve druhé části se přidalo dalších sedm škol, které už měly určité zkušenosti a například kamery potřebné pro práci měly z jiných projektů. 

„Důvody, proč jsme se zaměřili na oblast mediální výchovy na základních školách, jsou dva. K mediální oblasti máme sami velice blízko a pak to bylo zjištění, že pro mediální výuku na základních školách chybí jednotná koncepce. V praxi to pak mnohde vypadá tak, že se mediální výchovy učí různým způsobem, tak jak kde uznají za vhodné,“ vysvětluje za realizační tým Magdaléna Jenčíková.

V Naší virtuální škole přitom nejde o to, aby si školáci s technikou jen hráli. Nejdříve se samozřejmě naučí zvládat základy práce s kamerou, střihovým softwarem nebo diktafonem. Zpracovávat ale budou témata přímo navazující na školní osnovy. Pro školní týmy je bude připravovat tzv. redakční rada, která je složena z realizačního týmu a pedagogů z jednotlivých škol. Jak žáci, tak učitelé přitom mají na pomoc i speciálně vypracované metodiky.

Spolupráci škol zajišťují internetové stránky www.nasevirtualniskola.cz, kam budou školáci vkládat vytvořený obsah. Vzniká tak unikátní internetové prostředí, kde budou školáci prezentovat svou práci. Realizátoři projektu přitom plánují, že by se nejpovedenější práce mohly objevit i v klasickém regionálním televizním vysílání.

Projekt, který je spolufinancován ESF a rozpočtem ČR, oficiálně potrvá do konce tohoto kalendářního roku, nicméně projektový tým věří, že aktivity budou pokračovat i v následujících letech. Projekt je přitom už teď otevřený i pro další případné zájemce. Školy, které již mají svou techniku, se mohou přihlásit a do aktivit se plynule zapojit. Stačí jen kontaktovat realizační tým.